4 Aralık 2014 Perşembe

Yağmur

"Halbuki korkulacak hiçbir şey yoktu ortalıkta
Her şey naylonlandandı o kadar"
***
Yağmur..
Yine en sevdiğim renkle yolladı haberini; gri..Yeşilin en güzel tonunu sunup, maviyi çalıp yutacak birazdan. -maviyi bulanlardansanız, şanşlısınız. 
Uzakta bi yerde çatladı gök, mora çaldı çizgisi. Göz gözü görmüyor -ıslanmamak için koşanlardan, yürüyen şemsiyelerden. 
"Ama siz zavallısınız ben de zavallıyım
Eskimiş şeylerle avunamıyoruz."
Dünyanın insana yaptığı eve git çağrısı olarak "dinlerim" yağmuru. "Eve git ki sokaklar temizlensin; kirinizden.-anneleri çağırana kadar yağmurda dans edip küçük gölcüklerden kendilerine deniz yaratan çocuklar, sahilde öpüşen sevgililer ;Onlar kalsın. Bir de sen kal"
Kalırım. "Dinlerim" yağmuru. Tüm gürültüleri örten dingin sesini.. Arada bir kaldırır kafamı yukarı bakarım; bulutların sevişmesiyle doğan, dünyadan hızla geçip toprağa karışan damlaları görmek için. "Tanrı da böyle mi izliyor bizi biz geçerken bu dünyadan " diye düşünürüm.
***
Bizim sokağı bir alt sokağa bağlayan merdivenlerin ortasında oturdum kaldım. Yanımda iki sıra ağaç; sararmış yapraklarıyla..
"Hiçbir şey umrumda değil diyorum
Aşktan ve umuttan başka."
Başka önemli ne var ki hayatta ?
(Su ve elektrik faturasını bir hafta geciktirdiğimi, 2haftadır dolabın ve midemin bomboş oluşunu, evin akan tavanını, işyerindeki beş para etmez adamların nefesini, ciğerimi çürüten sigara için denkleştiremediğim kuruşları hiç düşünmüyorum..)
Tek tek toprağa karışan damlalar.. Sadece onları görüyorum. Hepsinin bir karakteri var biliyorum. Bazıları hırçın yaprakları parçalayacak kadar, bazıları rüzgara inat değiştirmez rotasını, bazısı dingin karışır maviye ve griye. Ama hepsinin bir şiiri var..
"Ne iyiydik ne kötüydük
Durumumuz başta ve sonda ayrı ayrıysa
Başta ve sonda ayrı olduğumuzdandı."
Ne iyiydik ne kötü..
Günlük tasalardan sıkılmış, birbiri içinde "boğulan" bir avuç yağmur damlası.. Ne iyiydik ne kötü.. "Son"u ve "toprak"ı bile bile kavgadan ve umuttan vazgeçmeyen, birlikte oluşturduğumuz güzel senfoniyi hiçbir zaman duyamayacak olan "yolcu"lardık..Ne iyiydik ne kötü..
"Hüznümüzü büyük şeylerden sanırsanız yanılırsınız
Örneğin üç bardak şarap içsek kurtulurduk
Yahut bir adam bıçaklasak
Yahut sokaklara tükürsek
Ama en iyisi çeker giderdik"
Yağmur dindi..
Çekip gidiyorum.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder